.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت سکوت احمدی‌نژاد در خصوص‌ گرانی‌ها

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد در دهمين اجلاس گراميداشت روز جهاني مساجد و همچنين اختتاميه دهه تكريم و غبارروبي مساجد با اشاره به اينكه "مسجد كانون توحيد و دعوت به امام است"، گفت: مسجد مركز تعالي روح، انديشه‌ و دل و جان انسان‌ها و همچنين كانون همدلي ، همبستگي و همياري است و در واقع بايد گفت كه مسجد بهترين مرجع و مامن براي آحاد مردم است.

 

وي با بيان اينكه "همه مردم بايد مسجد را مأمن، مرجع و نقطه اميدشان بشناسند‌، به اهميت ماموريت اصلي مساجد اشاره كرد و گفت: در اين دوره بودجه اعتبارات فرهنگي از جمله مساجد‌، ‌قرآن و ... را تا آنجا كه توانسته‌ايم ارتقاء داده‌ايم و به عنوان وظيفه و تكليف نيز اين موضوع را دنبال مي‌كنيم.

 

رييس‌جمهور با بيان اينكه "هر اتفاق مثبتي قرار باشد رخ دهد،‌ منشاء آن مسجد است"، ادامه داد: نقش مسجد در اداره جامعه و برپايي ارزش‌هاي الهي نقشي ممتاز و ويژه است و هيچ سازمان و نهادي نمي‌تواند بديل مسجد باشد و نقش آن را ايفا كند. پشتيبان مسجد، خداست و خدا به فعاليت‌هاي آن بركت مي‌دهد.

 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبتهاي خود، به اهميت موضوع عدالت كرامت انساني‌ اشاره كرد و گفت:‌ پيامبران آمده‌اند كه انسانيت انسان را احيا كنند و حقيقت انسان‌ها را نشان دهند و در واقع آنها را در جاده بي‌انتهاي حركت به سمت كمال قرار دهند. حكومت براي انسان و تعالي آن است و موضوع هستي نيز انسان است، چراكه خداوند تمام عالم را براي انسان خلق كرده است.

 

وي با بيان اينكه "ظلم، كرامت انساني را له مي‌كند و از جمله زشت‌ترين كارها نزد خداوند، ظلم است‌"، افزود: در نقطه مقابل حقيقت و كرامت انسان‌هاست‌. به خودم و فعالان كشور مي‌گويم كه انقلاب براي جابه‌جايي افراد يا فقط تغيير ادبيات نيست‌. انقلاب براي اين نيست كه عده‌اي بروند و عده‌اي بيايند و عده‌اي بر سر قدرت دعوا داشته باشند و روزي بروند و عده‌ي ديگر بيايند. من به همكاران خودم در دولت بارها عرض كرده‌ام كه براي كسب موفقيت بايد دائم مراقبت كنيم و ببينيم آيا در مسئوليتي كه قرار گرفته‌ايم اين مسئوليت موجب ارتقاء ما از لحاظ روحي و معنوي شده است يا نه و اگر در اين زمينه‌ها رشد كرده باشيم براي جامعه نيز موثر خواهيم بود و مي‌توانيم به جامعه كمك كنيم و اگر در اين زمينه‌ها رشد نكرده باشيم چطور مي‌توانيم در جامعه موثر باشيم.

 

رييس‌جمهور با بيان اينكه "هدف اين نيست كه چند حزب و گروه ايجاد شود و براي رسيدن به قدرت با يكديگر رقابت كنند"، افزود: ما بايد به ويژگي‌هاي جامعه اسلامي توجه كنيم و مبادا اينگونه باشد كه ببينيم تهمت زدن و افترا زدن در جامعه راحت شده است و كسي بيمي از عقوبت آن ندارد و اگر اين اتفاق افتاده باشد، نشان پيشرفت و اعتلا نيست. پيش از آنكه ما نيازمند بحث‌هاي سياسي باشيم، نيازمند بحث‌هاي انساني، اخلاقي و فرهنگي هستيم.

 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به مسائل روز از جمله مسائل اقتصادي از جمله گراني و اشتغال اشاره كرد و گفت: اينگونه نيست كه ما دور از مردم و جدا از آنها باشيم. مي‌فهميم كه چه مي‌گذرد اما ما در يك نبرد سنگين قرار داريم. دشمنان ما تمام توان خود را براي مقابله بدون سروصدا بسيج كردند.

 

وي با بيان اينكه "بخش مهمي از دولت شبانه‌روز در حال كار كردن است"، ادامه داد: مراكز اصلي و حلقه‌هاي اصلي دنيا در دست دشمنان ماست و آنها شبانه‌روز كار مي‌كنند و تا ما راهي را باز مي‌كنيم، آنها هجوم مي‌آورند و اين نبرد در جريان است. ان‌شاء‌الله من در آينده ريز اين مسائل را توضيح مي‌دهم، چراكه اگر اكنون اين مسائل را توضيح بدهم دو گروه از اين موضوع خوشحال مي‌شوند؛ اول، دشمنان و دوم، برخي از سوء‌استفاده‌گران.

 

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "ما بايد از اين گردنه عبور كنيم و به فضل الهي اين امر رخ مي‌دهد"، تاكيد كرد: راه چنداني باقي نمانده است و نبايد متوقف شويم. من همين‌جا به ملت ايران اين اطمينان را مي‌دهم كه اين دولت سر سوزني از حقوق ملت و آرمان‌ها و ارزش‌ها عبور نمي‌كند. دشمنان ضربه‌اي مي‌زنند ولي در كنار آن، ضربه‌اي نيز دريافت مي‌كنند و برخي اوقات ضربه‌هايي كه دريافت مي‌كنند سخت‌تر از آن چيزي است كه مي‌زنند. اكنون فصل دعوت به همدلي،‌ صبر،‌ ايستادگي و مراعات هم‌نوع، هم‌وطن و هم‌دين است.

 

رييس‌جمهور با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف گفت: دشمنان از اينكه مي‌بينند ملت ايران در حال فتح قله‌هاست و سرعت پيشرفت ايران روزافزون است، ناراحت هستند.

 

وي در ادامه، به ارائه آمار و ارقام مربوط به حوزه اقتصاد پرداخت و با بيان اينكه "ارائه اين آمار و ارقام به معناي ناديده گرفتن زحمات ديگران نيست بلكه به معناي رشد و پيشرفت روزافزون ملت ايران است"، افزود: در سال 84 ظرفيت توليد سيمان در كشور 32 ميليون تن بود ولي اكنون به بيش از 76 ميليون تن رسيده است و ان‌شاء‌الله 6 الي 7 ميليون تن هم تا پايان امسال اضافه مي‌شود. ظرفيت توليد فولاد در كشور 10 ميليون تن بود و اكنون اين رقم به 21 ميليون تن رسيده است. بيش از كل تاريخ آموزش و پرورش در اين مدت مدرسه ساخته و به اندازه تاريخ كشور فضاي دانشگاهي ايجاد شده است.

 

رئيس‌جمهور همچنين به افزايش صادرات غيرنفتي و توليد محصولات كشاورزي در كشور اشاره كرد و گفت: اينها نشانه‌هاي موفقيت و توانمندي ملت ايران است.

 

احمدي‌نژاد با اشاره به ديگر پيشرفت‌هاي كشور در زمينه‌هاي علمي و پزشكي گفت: آنها وقتي ديدند كه ايران به حالت جهشي در حال پيشرفت است، بهانه‌اي درست كردند و موضوع هسته‌يي نيز يك بهانه است. اكنون اقتصاد ايران در رتبه هفدهم دنيا قرار دارد و در پايان سال 92 ان‌شاء‌الله رتبه ما به پانزدهم مي‌رسد.

 

وي با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان در راستاي مانع‌تراشي در راه پيشرفت ايران اظهار كرد:‌ برخي از شركت‌هاي اروپايي صادرات برخي از قطعات خودرو را به ايران قطع كرده‌اند. پس از اين موضوع با مسئولان و متخصصان امر جلسه گذاشتيم و آنها گفتند كه ظرف شش ماه مي‌توانند اين قطعات را جايگزين كنند.

 

رييس‌جمهور خطاب به دشمنان كشور تاكيد كرد: ملت ايران نمرده است كه شما به خاطر چهار قطعه وسيله خودرو بتوانيد خواسته‌هايتان را به ملت ايران تحميل كنيد. تواناهايي ملت ايران بسيار زياد است. آنها فكر مي‌كنند كه در نبرد دراز مدت و يا حتي ميان مدت مي‌توانند خواسته‌هاي خود را جلو ببرند ولي آنها اشتباه مي‌كنند و بايد بدانند چنان سيلي از ملت ايران دريافت خواهند كرد كه مجبور خواهند شد تا اعماق تاريخ در مقابل ملت ايران عقب‌نشيني كنند.

 

احمدي‌نژاد اضافه كرد: برخي‌ها به دنبال اين هستند كه از اين وضعيت سوء‌استفاده كنند ولي بدانيد كه دولت شبانه‌روز درگير كار است. اين دولت بزرگترين طرح‌هاي اقتصادي را با موفقيت پياده كرده و بدانيد كه نبرد، لحظه‌اي و گسترده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمود عباسی 30 تير 1391
برای این که اقای دکتر که نمی خرد تابداند گران شده یا نه .ایشان وظیفه دارند خریده شده را بخورد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.